Važna zadaća odgojitelja u vrtiću je osigurati bogato i poticajno okruženje prilagođeno djetetovoj dobi i interesima. Takvo okruženje zadovoljava tjelesne,intelektualne,socio-emocionalne i druge potrebe djece. Osim didaktičkim igračkama prostor sobe dnevnog boravka opremamo i različitim pedagoški neoblikovanim materijalom.To su razne vrste kartonske ambalaže, pet boce, razni kamenčići i čepovi, ostaci tkanina, gumbi, vuna, špaga, posudice i kutije, novinski papir i sl. I kad nije didaktički osmišljen taj materijal je vrlo koristan u radu s djecom i ne košta ništa.U suradnji s roditeljima tijekom godine sakupljamo raznovrsni pedagoško neoblikovani materijal, te ga koristimo na različite načine.
Te materijale djeca rado koriste u svojoj igri i istraživanju, a odgojiteljice za izradu novih didaktičkih igara. Didaktičke igračke izrađene od pedagoški neoblikovanog materijala često su djeci zanimljiviji od onih kupljenih. Igre neoblikovanim materijalom potiču maštu djece, usvajanje novih vještina i sposobnosti poput fine i grube motorike. Potiče kreativno rješavanje problema, kreativnosti, preciznosti. Također potiče i socio-emocionalni razvoj djeteta jer djeca radeći u grupi vršnjaka uče dijeliti, pomagati, suosjećati. Djeca kroz igru s tim materijalima uče i otkrivaju svijet oko sebe. Koristeći takve materijale recikliramo i istovremeno djecu učimo reciklirati. Baratajući neoblikovanim materijalom u rukama 'Cvjetića' nastaju novi i maštoviti predmeti, igračke i igre pri čemu zadovoljavaju svoju znatiželju i spoznaju ,zapažanje i stvaralaštvo. U toj igri uče čineći i pritom uživaju.