'KRUŽIĆI': Što se radi u predškoli?

  Predškola         13.02.2021.
'KRUŽIĆI': Što se radi u predškoli?

Prvi tjedni prilagodbe su iza odgojne skupine 'Kružići'. Iako je bilo i suza, straha te nesigurnosti prilikom odvajanja od roditelja, unutar skupine svakodnevno se potiče međusobno povjerenje jednih u druge, osjećaj sigurnosti i bezbrižnosti te uspostava socio-emocionalne veze dijete-odgojiteljica. „Lopticom prijateljstva“ međusobno smo se upoznali te su djeca imala priliku predstaviti se i ukratko reći nešto o sebi. Prijateljske osjećaje gradili su, produbljivali  i jačali i kroz aktivnosti „Dobra želja za prijatelja“. Svakodnevni razgovor i poticanje socijalno prihvatljivih oblika  ponašanja dio su aktivnosti, kao  poticanje izražavanja negativnih emocija poput ljutnje i frustracije na socijalno prihvatljiv i nenasilan način i kroz komunikaciju. D

jeca su spontano i samoinicijativno tijekom aktivnosti građenja u centru građenja osnovala svoj glazbeni band pod nazivom „Mali Kružići“. Pokazali su vještine sviranja na pomalo neobičnim instrumentima-drvenim kockama. Uspoređivali su tempo i dinamiku izmjenjujući se tijekom solo izvedbe, mijenjali „instrumente“ pa pokušavali svirati na drvenim kockama različitih veličina. Koliko su vremenske prilike dozvoljavale, boravili su na svježem zraku, a djeca su se najviše radovala boravku na snijegu u dvorištu vrtića. Isprobavali su svojstva i mogućnosti gradnje snijegom, stoga su udruženim snagama i razmjenom ideja pokušali napraviti snjegovića. Kada se snijeg otopio, boravak vani iskorišten je za crtanje kredama po asfaltu pa su se mogli vidjeti razni dječji crteži poput igre „školice“, kuća, srca, ptica, strojeva i vozila, ali i ispisana vlastitih imena djece. Svakodnevno djeca borave i u dvorani, što ih posebno veseli. Dogovorena su pravila ponašanja tijekom polaska, boravka u dvorani i povratka iz nje. Pravila su djeca prihvatila veoma brzo, poštuju ih, međusobno se podsjećaju i upozoravaju na njih jer tako brinu jedni o drugima i  da moguće ozlijede svedu na minimum. Jutarnja tjelovježba sastoji se od pripremnih vježbi istezanja i razgibavanja uz glazbu i po potrebi s rekvizitima, a prisutno je i usvajanje plesne koreografije ili osmišljavanje plesnih pokreta. Nezaobilazne su pokretne igre poput „Care, care, gospodare“, „Dan-noć“, „Poplava-suša“, „Čoro, čoro“, „Glazbene stolice“ i slično. Djeca se potiču i na uključivanje u društvene igre i igre s pravilima poput „Tetris“, „Križić-kružić“, „Domino“, „Čovječe, ne ljuti se“ jer osim poštivanja pravila igara, tako se produljuje razina koncentracije i usredotočenosti, potiče ustrajnost, razvija pozornost, praćenje, pamćenje, logičko zaključivanje, suradnja među djecom, komunikacija, uvažavanje i dogovaranje, ali i predmatematičke vještine - prebrojavanje i operacija zbrajanja do 10. Fina motorika ruku, šake i prstiju, odnosno motorička sposobnost i fleksibilnost ruku, razvija se i usavršava vježbama pretpisanja u crtančicama u kojima djeca uz prethodno pokazan način i smjer ispisivanja zadanih linija, samostalno pokušavaju dovršiti započeti niz. „Mozaik spretnog Kružića“ jedna je od aktivnosti kojom su djeca razvijala okulomotornu koordinaciju (koordinacija pokreta oko-ruka). Rezanjem kolaž papira na komadiće te lijepljenjem na predložak (ispisane linije slova vlastitoga imena ili početno slovo imena), slagala su „mozaik“, a dječji radovi izloženi su u SDB.

Naše web stranice koriste kolačiće kako bi Vama omogućili najbolje korisničko iskustvo, za analizu prometa i korištenje društvenih mreža. Za više informacija o korištenju kolačića na ovim stranicama, kliknite ovdje.
Prihvaćam sve kolačiće