Suvremeni pristup odgoja i obrazovanja djece nastoji mijenjati i unapređivati praksu, a cilj svega toga je dobrobit djeteta i njegov cjeloviti razvoj. Poticajno i kvalitetno okruženje u kojem dijete boravi od iznimne je važnosti za cjelokupan razvoj djeteta. U takvom okruženju dijete razvija svoje kompetencije, stječe i nadograđuje svoja znanja i iskustva samo ili u suradnji s drugom djecom, uči preuzimati odgovornost za svoje postupke, razvija kreativnost i sl.. U dokumentu Nacionalni kurikulum za rani i predškolski odgoj i obrazovanje (2013) naglašava se kako je dijete sukreator svoga vlastitog razvoja, kulture, odgoja i aktivno je uključen u odgojno- obrazovni proces. Djeca različito percipiraju prostor, imaju manje iskustva od odraslih osoba, ali odrasli često teže ka finalnom produktu dok su djeca većinom usmjerena na uživanje u aktivnosti uživajući u njoj (Slunjski prema Dayu, 2006).
'Mašnice' su kroz protekli mjesec sudjelovali u raznovrsnim kreativnim aktivnostima, a njihovi radovi krase sobu dnevnoga boravka, hodnik zgrade 5, garderobu, a dio radova bio je izložen i na manifestaciji „Jesen u gradu“ kod Gimnazije Petra Preradovića u Virovitici.
Dijete može izražavati svoje stavove i tako ujedno olakšati odgojitelju da usvoji njegove ideje i opremi prostor prema potrebama djeteta. Također je važna komunikacija s djecom, a kroz različite aktivnosti i igre možemo lakše saznati djetetove ideje. Kroz fotografije pogledajte čime su se sve 'Mašnice' bavile kroz protekli mjesec.
Literatura:
- Slunjski, E. (2006). Stvaranje predškolskog kurikuluma u vrtiću – organizaciji koja uči. Zagreb : Mali profesor
- Nacionalni kurikulum za rani i predškolski odgoj i obrazovanje (2013) - https://zir.nsk.hr/islandora/object/ufzg%3A1512/datastream/PDF/view (24.10.2022.)