Aktivnosti s pedagoški neoblikovanim i prirodnim materijalima u zgradi 4

  Događanja         08.03.2021.
Aktivnosti s pedagoški neoblikovanim i prirodnim materijalima u zgradi 4

Kvalitetno i poticajno te holističkim pristupom osmišljeno materijalno okruženje djeteta rane i predškolske dobi u suvremenoj praksi, u potpunosti je nezamislivo realizirati bez bogatstva pedagoški neoblikovanog materijala prilagođenog djetetovim interesima i kronološkoj dobi.

Naime, radi se o tzv. nedidaktičkim materijalima u funkciji dječje igre, izrade same didaktike kao i čistoj manipulacijsko-istraživalačkoj te eksperimentalnoj aktivnosti djeteta. Otpadni materijal poput PET ambalaže različitih vrsta zatim kartonske, metalne, staklene koje sadrži gotovo svako domaćinstvo, do stiropora, stirodura, pleksiglasa, kamena, drveta, gline... Nebrojeno mnoštvo materijala te predmeta iz svakodnevnog života kao i našeg prirodnog okruženja, moguće je oblikovati u vrhunski multisenzorički poticaj koji će djetetu pružiti sasvim novi, neponovljivi izvor kako oduševljenja tako i stjecanja znanja, iskustava, vještina, sposobnosti...

Zajednička izrada didaktičkih sredstava odgojitelja i djece iz neoblikovanih materijala potiče i samu kompetenciju djeteta, podiže njegovu vlastitu autonomiju na mnogim razinama, osjećaj uspješnosti i samopouzdanja, razvoj kreativnog mišljenja i izražavanja, spoznaje o vrijednosti ljudskog rada, protkano nenametljivim ekološkim osvještavanjem-reciklažom.

Recikliranjem materijala kojima djeca barataju te od starog, odbačenog ili nepotrebnog stvaraju nove, autentične, maštovite i svrsishodne predmete iz svakodnevnog života, igračke i igre, male znanstvene poticaje za istraživanje upravo onog što u tom trenutku zadovoljava individualnu znatiželju i spoznaju, manifestaciju vlastitih ideja kroz odabrani izražajni medij, stvara se nova dimenzija odgojno-obrazovne prakse. Upravo takva praksa u kojoj svaki materijal može postati didaktički materijal, sredstvo za učenje, igru, zapažanje, kreativno rješavanje problema, stvaralaštvo bez ograničenja, ležernost i spontanost pri rukovanju svestrano potiče dječji razvoj, dok djeca nadahnuta novim izazovima uče čineći te pritom istinski uživaju!

Od pedagoški neoblikovanog materijala  izrađujemo i didaktička sredstva i igračke za rad  s djecom. U većini slučajeva to je  zajednički rad djece i odraslih. Ove aktivnosti djeci omogućavaju  stjecanje samopouzdanja i vjere u sebe te razvoj spoznaje o vrijednosti ljudskog rada. Didaktičke igračke izrađene na takav način često su djeci zanimljivije od onih kupljenih.

Važna zadaća odgojitelja u vrtiću jest osigurati djetetu bogato i raznovrsno okruženje prilagođeno djetetovoj dobi i interesima. Tako osmišljeno okruženje zadovoljava tjelesne, intelektualne i druge potrebe djeteta.

Otpadni materijal kojeg u domaćinstvu ima posvuda možemo iskoristiti u dječjoj igri i stvaranju. Igra i stvaranje s pedagoški neoblikovanim materijalima svestrano potiče dječji razvoj. Koristeći takve materijale recikliramo i učimo djecu reciklirati.

Takav materijal ne košta – ništa.

Što je najvažnije – mijenjamo i svijet u kojem živimo na bolje!

Naše web stranice koriste kolačiće kako bi Vama omogućili najbolje korisničko iskustvo, za analizu prometa i korištenje društvenih mreža. Za više informacija o korištenju kolačića na ovim stranicama, kliknite ovdje.
Prihvaćam sve kolačiće