Jesen je godišnje doba bogato mnoštvom raskošnih plodova i plodina koje dozrijevaju. Bogato raznovrsnim oblicima, bojama, teksturama i strukturama koje su izvrstan poticaj za kreativne i istraživačke aktivnosti s djecom. Kako je i sam Albert Camus (francuski književnik i filozof) rekao: „Jesen predstavlja drugo proljeće u kojem je svaki list cvijet“.
'Mašnice' su u raznim jesenskim plodovima pronašli izvrstan poticaj za igru i učenje:
1. Jesenske plodove prikazali su kroz likovnu aktivnost - uočavali su boje, oblike (razvoj vizualne percepcije) i to su prenosili na papir.
2. U igri na dvorištu iskoristili su orahe i lišće za simboličku igru (igru pretvaranja, igru „kao da“) trgovine i iskustva iz svakodnevnih životnih situacija unosili su u vlastitu igru (razvoj mašte, predmatematičkih vještina, komunikacijskih vještina, međusobno dogovaranje uloga i poštivanje dogovora i sl.).
3. Istraživačko- spoznajnom aktivnošću obilježili smo Dan jabuka (20. listopada) - stjecanje novih znanja i iskustava: uočavanje sličnosti i razlika, detalja i boja (razvoj vizualne percepcije), stjecanje iskustava osjetom okusa i dodira. Uočene karakteristike različitih vrsta jabuka zabilježili smo na plakat.
4. Čišćenje oraha sakupljenih na dvorištu vrtića- razvoj koordinacije oko-ruka, preciznosti baratanja alatima i sl.. Ljuske oraha iskoristili smo u kreativnoj aktivnosti ukrašavanja okvira za slike.
5. Runjenje kukuruza i istraživačko-spoznajna aktivnost s rasipnim materijalom (zrnjem kukuruza) - razvoj koordinacije oko-ruka, razvoj fine motorike.
6. Grabljanje lišće na dvorištu vrtića i sakupljanje lišća na hrpu (nošenje lišća i prevoženje u tačkama) - briga o vanjskom prostoru, stjecanje radnih navika, razvoj vještine baratanja alatima (grabljicama).
Načine na koje djeca uče i razvijaju se kroz navedene aktivnosti možete pogledati i kroz fotografije.