Istraživanje je djeci urođeno, dijete je istraživač po prirodi. Dijete ima prirodnu potrebu za istraživanjem materijala. Dijete uči čineći u izravnom doticaju s onime što ga okružuje. Dječja prirodna znatiželja i radoznalost snažan su motivator za istraživanjem svijeta oko sebe. Znatiželja motivira djecu da pitaju, istražuju, isprobavaju i spoznaju svijet oko sebe.
Bogato i kvalitetno okruženje i materijali motivirat će djecu na istraživanje i akciju, interakciju s djecom i odgojiteljem i međusobnu komunikaciju. Bubamarice su u našoj sobi imale priliku učiti i istraživati svim osjetilima. Istražujući djeca razvijaju svoju maštu, kreativno razmišljanje i zaključivanje, kritičko mišljenje, pažnju, koncentraciju, finu motoriku prstiju i šake, timski rad, proširavale spoznaju istraživanjem odnosa i veza među pojavama, stjecali iskustva o uzročno-posljedničnim vezama te bogatila rječnik.
Djeca posjeduju urođenu znatiželju i potrebu za razumijevanjem svijeta, a istraživačko-spoznajne aktivnosti potiču djecu na razmišljanje i zaključivanje iskustvenim učenjem. Različiti eksperimenti bili su izvrstan alat kako djeca mogu učiti o svijetu koji nas okružuje. Prije svakog pokusa sa djecom smo porazgovarali koji su nam materijali potrebni za izvođenje pokusa i postavljali im poticajna pitanja, a neka od pitanja bila su: Koji su nam sve materijali potrebni? Kako nastaju oblaci? Kako pada kiša? Što se dogodi kada jaje stavimo u ocat? Što je sve potrebno za izradu slimea? Što je sve potrebno biljki za rast? Što se dogodi kada cvijet stavimo u obojenu vodu? Što će se dogoditi kada stavimo nit vune u otopinu kuhinjske soli? Koje sve magnet predmete privlači a koje ne privlači? Kako nastaje vulkan? Kako se može napuhati balon?