Eko projekt kroz travanj i svibanj

  Skupina Lavići         01.06.2021.
Eko projekt kroz travanj i svibanj

Tijekom travnja i svibnja u skupini smo provodili projekt o povezanosti biljnog i životinjskog svijeta u proljeće. Cilj projekta je proširivanje postojećih znanja djece o biljnom i životinjskom svijetu, percipiranje svijeta oko sebe te razvoj ekološke svijesti . Projekt je iniciran od strane djece. Dječak I.S. u vrtić je donio ubrani cvijet ljubice, djeca se okupljaju te pokazuju interes za izgled cvijeta, mjesto na kojem je ubran cvijet, naziv cvijeta…Kroz međusobnu interakciju djeca su prepričavala vlastite doživljaje i znanja o cvijeću. Zajedno s djecom formirali smo proljetni centar aktivnosti koji smo svakodnevno nadopunjavali materijalima. Djeca su imala priliku saznati o proljetnicama, rastu biljaka, dijelovima cvijeta, upoznati se sa terminima korijen, cvijet, latica, stabljika, lukovica… Kroz sakupljačke aktivnosti prikupili smo materijale potrebne za sadnju proljetnica. Posađene proljetnice postavili smo na terasu te tijekom svakodnevnog boravka vani promatrali promjene, djeca su brinula o cvijeću (zalijevaju, otkidaju osušene listove). . Kroz prozirne plastične posude djeca su mogla uočiti kako se cvijet razvija, kako se formira korijen cvijeta i raste izdanak cvijeta. Određivali su kolika je količina vode potrebna cvijetu prilikom zalijevanja, te primjećivali da se izgled cvijeta mijenja s promjenom vremenskih prilika. Djeca su tijekom igre vani samoinicijativno brala i prikupljala cvijeće. Željeli smo djeci ukazati na mogućnost očuvanja cvijeta u netaknutom stanju što je bilo poticaj za izradu herbarija. Vezano uz aktivnost herbarija, djeci smo ponudili začinsko bilje koje su djeca imala prilike istraživati. Kroz aktivnost smo razvijali osjetilo mirisa. Začinsko bilje su stavljali u vrećice, a zatim postavili u mirisni kutak. Korištenje biljaka i začinskog bilja nastavili smo kroz aktivnost izrade prirodnog mirisnog sapuna. Djeci smo ponudili PH neutralne sapune, ribeže, modlice i cvijeće. Djeca su ribajući sapun, usitnjavanjem mente i kamilice, miješanjem sastojaka i korištenjem modlica modelirala sapune. Tijekom igre vani, djevojčica T.V ubrala je maslačak i pokušala ga je otpuhati. Zatim su se okupila i druga djeca te su promatrala kako vjetar otpuhuje maslačke. Kod djece se time pojavio interes za vremenske prilike. Zajedno smo s djecom izradili vremenski kalendar te su djeca promatrajući svakodnevne vremenske prilike na taj način bilježila promjene. Zajedno s djecom izveli smo pokus nastanka kiše koristeći vodu, pjenu i prehrambenu boju. Tijekom igre vani djeca su počela češće zapažati biljke i životinje u dvorištu vrtića što je bilo poticaj za istraživanje svijeta kukaca. Neke od aktivnosti koje smo provodili u sklopu projekta: slagarice s motivom cvijeta, slikovni materijal s naglaskom na izgled proljetnica, slikovne etape sadnje biljaka; izrada plakata s naznačenim dijelovima cvijeta ;dramatizacija „Visibaba i visidjed“; slagarice „Od sjemenke do cvijeta“, „Složi cvijet“; slikanje doživljaja cvijeta različitim likovnim tehnikama, matematičke aktivnosti: „Prebroji latice“, predčitačke aktivnosti : „Proljetnice, Cvjetići-slovo na slovo“ ; izrada kukaca od neoblikovanih materijala, matematičke aktivnosti „ Brojimo leptire“; „ Bubamare“, „Bubamarine točkice“, predčitačke aktivnosti „Slovo na slovo- kukci“, radni listovi piši-briši, „Od pčele do cvijeta“ ; priče: „Nezadovoljna bubamara, Vrlo gladna gusjenica, Nisu sve gliste iste…“ , igre s pokretom :“ Skoči kao..“

Naše web stranice koriste kolačiće kako bi Vama omogućili najbolje korisničko iskustvo, za analizu prometa i korištenje društvenih mreža. Za više informacija o korištenju kolačića na ovim stranicama, kliknite ovdje.
Prihvaćam sve kolačiće