Fina motorika i grafomotorika

  Skupina Tintilinići do 2022.         16.02.2022.
Fina motorika i grafomotorika

Motorički razvoj djeteta započinje razvojem grube motorike (sjedenje, puzanje, hodanje, trčanje)zatim se nastavlja razvojem fine motorike kroz svakodnevne aktivnosti i igru. Fina motorika je niz koordiniranih pokreta kostiju, zglobova i mišića šake, a posebno prstiju, u svrhu izvođenja preciznih pokreta. Povezana je s koordinacijom oko-ruka, tj. sa sposobnošću da ruka izvrši zadatak koji smo vidjeli okom.

Grafomotorika je, najjednostavnije rečeno, sposobnost držanja olovke i pisanja slova. Većina djece, iako možda poznaje slova i brojke i ranije, usvaja vještinu pisanja tek u prvom razredu. Kako bi dijete svladalo složenu aktivnost pisanja, potrebno je da ima određene sposobnosti kao što su fina motorika šake, vizualna percepcija, koordinacija oko-ruka, analiza i sinteza riječi.

Kad kažemo motoričke vježbe pred polazak u školu najčešće se pomisli na pisanje olovkom na papiru. No i drugim raznovrsnim aktivnostima možemo (i trebamo) vježbati grafomotoriku i finu motoriku kod djece.

U likovnoj aktivnosti kroz igru s vunom na papiru 'Tintilinici' su otkrili novi način likovnog izražavanja, izrazili svoju kreativnost, upoznali nove materijale i njihove teksture za rad…te uvježbavali grafomotoriku kasnije potrebnu za uspješnost u osnovnoj školi.

Vezenje i šivanje zaboravljene su i nepotrebno potisnute vještine u današnje vrijeme, a toliko su zanimljive djeci i razvojne da je prava šteta ne ponuditi ih djeci predškolske dobi. Korištenje igle uz objašnjenje kako i gdje koristimo iglu ne predstavlja za dijete opasnost nego priliku za učenje.

Naše web stranice koriste kolačiće kako bi Vama omogućili najbolje korisničko iskustvo, za analizu prometa i korištenje društvenih mreža. Za više informacija o korištenju kolačića na ovim stranicama, kliknite ovdje.
Prihvaćam sve kolačiće