Dijete se razvija, mijenja i uči u interakciji s okolinom. Intenzivno istraživanje okoline i baratanje, isprobavanje, istraživanje predmeta i materijala dio je istraživačkih svojstava koja djeca spontano iskazuju. Motivacija za istraživanjem potiče iz djeteta i iz njegove okoline, stoga je potrebno djeci osigurati stimulativnu sredinu i odgovoriti na njegove interese osiguravajući im prostor, materijale i nesmetano odvijanje aktivnosti.
Istraživačku aktivnost s jabukom potaknula je užina. Narezana jabuka stajala je nekoliko minuta na tanjuru te je dvoje djece uočilo smeđe mrlje, potom su se pitali mogu li ih oprati umačući jabuke u vodu. Prateći dječji interes, odgojiteljice su pripremile aktivnost te su djeca rezala jabuke koje su stavili ostavili na zraku te u staklenke s vodom, uljem i octom i danima su proučavali što se s jabukama u zadanim uvjetima događa, a svoja zapažanja su crtala i bilježila kroz različite faze istraživačke aktivnosti.