Ja to mogu sam/a…

  Skupina Kućice         27.01.2023.
Ja to mogu sam/a…

Tijekom boravka u dječjem vrtiću cilj je omogućiti uvjete za zdrav i cjelovit razvoj djeteta. Uvjeti i zadaće skrbi za dijete te poticanje njegova razvoja ostvaruju se kroz različite vrste aktivnosti - istraživanje i stvaranje, istraživačko – spoznajne aktivnosti, raznovrsne igre, društveno – zabavne aktivnosti, specifične aktivnosti s kretanjem i slično. Jedan od sklopova aktivnosti jesu i životno – praktične i radne aktivnosti koje se odnose na: samostalnost u svakodnevnom životu, briga o sebi, briga o okolini te uljudno ponašanje. Već od najranije dobi djeca mogu obavljati pojedine životno – praktične i radne aktivnosti, a s dobi i razvojem njihovih sposobnosti težina i vrsta zadataka se povećava.

U odgojnoj skupini 'Kućice' česte su sljedeće životno - praktične i radne aktivnosti: pranje ruku, umivanje, obuvanje/izuvanje, odijevanje/skidanje, brisanje nosa, hranjenje (briga o sebi), brisanje prolivenoga, pranje kistova, guljenje voća (banane, mandarine), pospremanje stola nakon jela, bacanje smeća, sađenje i briga oko vrta, prirode (briga o okolini), kretanje u pripremljenoj okolini, hodanje po stepenicama, prenošenje predmeta različitih veličina i težina, nošenje vrča, otvaranje-zatvaranje vrata (samostalnost u svakodnevnim situacijama), pozdravljanje, ispričavanje, zahvaljivanje, davanje pohvala i komplimenata, ophođenje prema knjigama (uljudno ophođenje).

Aktivnosti se ponekad posebno osmišljavaju, ali najčešće su spontane i proizlaze iz životnih situacija, a posebno su važne jer pridonose razvoju: pozitivne slike o sebi, samopouzdanja, osjećaja vlastite vrijednosti i empatije. Na taj način dijete izrasta u samostalnog, odgovornog i aktivnog sudionika zajednice i društva. Prilikom izvođenja tih aktivnosti važno je dopustiti djetetu da isprobava te pronalazi vlastite načine i rješenja. U tom procesu dijete je slobodno pogriješiti, a na kraju slijedi pohvala ili nagrada s naglaskom i opisom onoga što je dijete učinilo samostalno, neovisno o ishodu. Ako dijete i ne uspije u svojem naumu i pokušaju svakako trebamo pohvaliti trud i upornost djeteta, jer dijete usklađuje svoja ponašanja na temelju reakcija odraslih. Kasnije se još više trudi i nudi pomoć odraslima.

Naše web stranice koriste kolačiće kako bi Vama omogućili najbolje korisničko iskustvo, za analizu prometa i korištenje društvenih mreža. Za više informacija o korištenju kolačića na ovim stranicama, kliknite ovdje.
Prihvaćam sve kolačiće