Prateći svakodnevno dječji interes primijetili smo da djeca često manipuliraju i igraju se s postojećim štapnim lutkama, te smo odlučiti podržati taj dječji interes i osmisliti kazalište lutaka u sobi dnevnog boravka 'Kockica'. U dogovoru s roditeljima organizirana je radionica za roditelje na kojoj su roditelji izrađivali štapne lutke, te je tako zajedničkim radom i trudom obogaćen novi kutić za igru.
Lutka u odgojno-obrazovnom radu ima veliku moć jer se djeca emotivno povežu sa lutkom, te je scenska lutka moćno i vrijedno sredstvo i pomagalo za rad sa djecom. Uz to je lutka i didaktička igračka koja u rukama djeteta pomaže djetetu da se izrazi, da iskaže svoje emocije, da preradi različite doživljaje, strahove, ljutnju, ljubav, pomaže u rješavanju problemskih situacija…
Kroz igru dramsko-scenskom lutkom potičemo dijete da se izrazi govorom, pokreće se djetetova mašta, stvaralaštvo, pokret.
Neki od ciljeva su poticati djecu da dožive i osjete dileme i rješenja u području moralnosti, da proširuju i obogaćuju svoja znanja, vještine te da se kreativno izražavaju.
Zadaće su:
-zadovoljiti potrebu djeteta za igrom, zabavom, afirmacijom;
-poticati vedru i radnu atmosferu i dobro raspoloženje u skupini,
-poticati dijete da misli, kombinira, isprobava i traži rješenja,
-bogatiti dječji rječnik novim riječima,
-poticati djecu međusobno na dijalog i monolog,
-poticati učenje tolerancije, slušanju drugoga, dogovaranju,
-poticati razvoj pozitivne slike o sebi i izazivati osjećaj prihvaćenosti, dobrote, osobne vrijednosti, ali i vrijednosti drugih,
-omogućiti djeci kroz dramsko-scenske igre projekciju osjećaja tuge, ljutnje, straha, te tako preraditi negativne emocije i dr.
Djeca svakodnevno koriste štapne lutke u svojoj igri, te osmišljavaju improvizirane predstave.
(Korištena literatura: Lutka iz Kutka; Anica-Ana Kraljević; Naša Djeca, Zg, 2003.)