Likovni izraz i stvaralaštvo djeteta u objektu u naselju Sv. Đurađ

  Događanja         29.10.2021.
Likovni izraz i stvaralaštvo djeteta u objektu u naselju Sv. Đurađ

Likovno izražavanje djeteta je urođena sposobnost kojom ono komunicira od najranije dobi.

Djeca spontano, likovnim izrazom, prikazuju svoj unutrašnji svijet, grade svoje mišljenje i povezuju ga s vanjskom okolinom. Pokazuju svoje osjećaje, stavove, dojmove koje su prikupili u dosadašnjem životnom iskustvu, mnogo ranije no što isto mogu izraziti izgovorenom ili pisanom riječi.

Za razvoj dječje kreativnosti i likovnih sposobnosti vrlo je važan utjecaj odgojitelja koji omogućuje bogatstvo motivacijskih poticaja i djeci dopušta slobodu, i uvažava njihove interese i mogućnosti. Postoji nekoliko načina kako kod djece pobuditi interes za likovno izražavanje: usmjeravanje pažnje, aktiviranje sjećanja, maštanje, zamišljanje i igra likovnim materijalima.

S razvojem djetetova likovnog izražavanja istodobno teče nekoliko procesa sazrijevanja i učenja:

- razvoj psihomotorike ruke, šake, prstiju i ovladavanje instrumentom rada (olovka, kist)

- spoznavanje okoline i razvoj znanja o njoj,

- razvoj potreba i sposobnosti prikazivanja okoline i to od simbolizma, preko prikazivanja onoga što dijete zna o okolini (intelektualni realizam), pa do prikazivanja onoga što stvarno objektivno može vidjeti u okolini (vizualni realizam).

Faze likovnog izražavanja djece:

1. Faza šaranja – likovno izražavanje primarnim simbolima (od 1. do 3.godine) Prvo razdoblje primarnih simbola je nesređen ili slučajan likovni izraz koji počinje oko prve godine i traje do druge ili treće. Taj izraz nije slučajni i nastaje iz djetetovog zadovoljstva motoričkog gibanja i ostavljanja traga na papiru. U drugoj godini dijete veću pozornost poklanja tragovima koje ostavlja na papiru, dok se u trećoj godini javlja potreba imenovanja likovnog izraza. Krug je prvi organizirani oblik koji se pojavljuje.

2. Faza izražavanja složenim simbolima (od 4. do 6. godine) U ovoj fazi dječja likovna djela postaju djetetovim sredstvom komuniciranja sa svojom okolinom. Dijete ne pokušava na papiru stvoriti svijet onakvim kakav je već se služi simbolima koje je stvorilo u zamjenu za realnost. Dijete u ovoj fazi crta stvari koje su mu bliske kao što je ljudski lik, životinje, kuća, drveće i cvijeće, točnije sve s čim dijete dolazi u dodir. Ljudski lik u ovoj fazi prestaje se prikazivati kao glava i noge te se u crtežima počinje pojavljivati trup i mnoštvo drugih detalja.

3. Faza intelektualnog realizma (od 7. do 10. godine) 

4. Faza vizualnog realizma (od 10. do 14. godine)

U radu s djecom na području likovnog odgoja koriste se različite tehnike: crtačke (olovka, ugljen, kreda, crni tuš i štapići ili pero, drvene bojice, uljne pastele), slikarske (tempera, tuš u boji, flomasteri, vodene bojice, boje za slikanje prstima, boje za svilu, akrilne boje) i kiparske (plastelin, glina, fimo masa, kolaž papir, slano tijesto, pijesak, glinamol).

Naše web stranice koriste kolačiće kako bi Vama omogućili najbolje korisničko iskustvo, za analizu prometa i korištenje društvenih mreža. Za više informacija o korištenju kolačića na ovim stranicama, kliknite ovdje.
Prihvaćam sve kolačiće