LOGOPED: Poticanje govorno-jezičnog razvoja kroz svakodnevne aktivnosti

  Savjeti logopeda         30.03.2020.
LOGOPED: Poticanje govorno-jezičnog razvoja kroz svakodnevne aktivnosti

 Govorno-jezični razvoj potičemo interakcijama s djetetom u svakodnevnom životu. Radimo to spontano, ali i direktno s namjerom poticanja određenog područja. Razumijevanje i izražavanje djeteta možemo poticati kroz aktivnosti koje se svakodnevno ponavljaju, koristeći objekte i rekvizite koje imamo kod kuće. Težinu prilagodite djetetu, a za mnoštvo igara riječima nam ne trebaju nikakvi rekviziti, osim samih riječi i mašte!

 

 „Kupnja odjeće“

 Igru je najzanimljivije igrati s pravim odjevnim predmetima. Iz ormara možete izvaditi različite odjevne predmete i rasporediti ih na vidljiva mjesta. Kako bi kupio neki odjevni predmet kupac treba što bolje opisati odjevni predmet bez da ga imenuje, npr. koje je boje, kakve detalje ima, tko ga nosi, u koje godišnje doba, jesu li rukavi dugi ili kratki i slično. Mogu se izmjenjivati uloge gdje je jednom kupac dijete, a jednom odrasla osoba.

 „Voće i povrće“

 Osoba pokazuje djetetu voće ili povrće i pita kako se sve to zove zajedno. Zatim se postavljaju pitanja na koja dijete odgovara u rečenicama: Koje je voće/povrće tvrdo? Mekano? Sočno? Slatko? Lagano? Teško? Koje je teže između dva?

Nakon što je dijete usvojilo nazive voća i povrća, zamišlja neko voće/povrće i treba ga što bolje opisati kako bi druga osoba pogodila što je to! Npr. Zamislio/la sam jedno slatko, malo, crveno voće – zatim osoba pogađa – jagoda. Na kraju može i nacrtati svoje zamisli!

 „Juha ili kompot?“

S djetetom „kuhate“ zamišljenu juhu i kompot.  Ponovite da u juhu stavljamo povrće, a u kompot voće. Nasumce izgovarajte voće i povrće, a kada dijete čuje naziv povrća treba viknuti „Juha!“, a kada čuje naziv voća „Kompot!“. Nakon jednog kruga uloge se mijenjaju i dijete izgovara nazive voća i povrća koje poznaje.

Primjer jednog kruga: Kruška. Kompot! Jabuka. Kompot! Luk. Juha! Mrkva. Juha! Borovnica. Kompot!

Igra se može igrati i modificirati za bilo koju kategoriju riječi.

 „Koračnica!“

 Igra za dva ili više igrača. Može se igrati dijete s odraslom osobom, a zanimljivije je kada se više djece utrkuje na stazi. Označite start i cilj na udaljenosti od desetak koraka ili po želji. Odaberite temu koračanja, npr. Sve što je okruglo! Dajte djeci vremena za razmišljanje. Kako bi napravilo korak prema cilju dijete treba imenovati neki okrugli predmet. Ako igru igra dvoje djece nema redoslijeda, već djeca rade korak za svaki točan odgovor, a pobjednik je onaj koji prvi dođe do cilja ili koji dođe dalje.

Naše web stranice koriste kolačiće kako bi Vama omogućili najbolje korisničko iskustvo, za analizu prometa i korištenje društvenih mreža. Za više informacija o korištenju kolačića na ovim stranicama, kliknite ovdje.
Prihvaćam sve kolačiće