U sklopu eko projekta "Boje iz prirode" u skupini 'Veselići' odgojiteljice s djecom provode aktivnosti bojanja tkanine prirodnim bojama. Kako bi dobili boju koristili su različite biljke, voće, povrće, cvijeće, čajeve. Veliki interes djeca su pokazala kako uopće iz prirodnih materijala koji se nalaze svuda oko nas uopće proizvesti boju. U cijelom procesu sudjelovali su kao aktivni istraživači, radeći sve potrebno i prteći cjelokupni proces od početka do finalnog proizvoda. Tijekom rada na projektu proizašao je novi problem: kako fiksirati boju. Prvo je bilo potrebno fiksirati tkaninu. Kada je za bojanje korišteno bobičasto voće kao fiksator su upotrebljavani sol i voda, a kada je tkanina bojana u tekućini s biljkama korišteni su ocat i voda.
Proces je sljedeći: tkanina se potopi u vodu i sol ili vodu i ocat i kuha sat vremena; zatim se stavlja ta tkanina u lonac sa vodom i biljkom koja se koristi za određenu boju; ostavlja se tkanina u boji; što duže tkanina bude u otopini, boja će biti intenzivnija.
Slikanje prirodnim bojama nastalo je kao nastavak prethodno objašnjenih aktivnosti. Umjesto tempere djeca su se odlučila iskušati slikanje prirodnim bojama. Eksperimentirali su s različitim materijalima tj. podlogama. Boju su dobili miješajući glicerin sa raznim začinima i namirnicama iz kućanstva: crvena paprika, kurkuma, stevia, cimet, kava, kakao, mikserom usitnjene bobice aronije i borovnica. Na taj način dobivene su različite boje i nijanse boja.
U ovim projektnim aktivnostima dobrobiti u odnosu na dijete/djecu su višesruke:
- samostalan rad, promišljanje, zaključivanje, timki rad, istraživanje, traženje mogućih rješenja;
- razvoj spoznaje da se iz materijala koji nas okružuju nešto novo može napraviti;
- stjecanje praktičnih vještina potrebnih u svakodnevnom životu;
- razvoj pažnje i koncentracije: slijeđenje uputa i postupka (koraka) u radu;
- djetetovo uživanje u procesu;
- uočavanje štoje nastalo nakon rada;
- učenje u poticajnom okruženju kroz igru, istraživanje, manipuliranje materijalima i opremom za rad.