Mini projekt - Ljudsko tijelo

Tijekom veljače „Tratinčice“ su istraživale kako djeluje i što sve može naše tijelo. Sve je započelo formiranjem „centra liječnika“. Djeca i roditelji zajedno su prikupljali i donosili različiti medicinski pribor ( gaze, flastere, zavoje, gumene rukavice, zaštitne kape i maske, epruvete, kartonske kutijice, injekcije...) kojima je upotpunjen i nadopunjavan centar aktivnosti. Taj centar aktivnosti djeca su nazvala „Mala bolnica“.
Cilj je bio omogućiti djeci pomoću raznih enciklopedija, slikovnog materijala, raznovrsnim igrama, dostupnim različitim oblicima izražavanja - upoznavanje ljudskog tijeloa kroz aktivno uključivanje u igru i aktivnosti..
Zadaće u odnosu na dijete:
- spoznaja o dijelovima tijela i mjestu gdje se nalaze, izgled organa te funkcija pojedinih organa, funkcija osjetila;
- usvajanje novih pojmova i obogaćivanje rječnika;
- uočavanje razlika između pravilne i nepravilne prehrane, te usvajanje pravilnih navika;
- upoznavanje zanimanja liječnik;
- poticanje međusobne verbalne komunikacije;
- širenje općih znanja i vlastitih spoznaja (ranije stečena znanja nadopunjavaju se novima);
- istraživanje, te poticanje na samostalno razmišljanje i logičko zaključivanje;
- poticanje na suradnički odnos (stariji uče mlađe, mlađi pomažu starijima);
- kreativno likovno, glazbeno i govorno stvaralaštvo;
- predmatematičke i predčitačke vještine.
Na samom početku odlučili smo saznati (postavljanjem različitih poticajnih pitanja) što djeca uopće znaju o funkcijama tijela, te o samom ljudskom tijelu.
Čemu služi oko/ osjetilo vida ?
D.Š: “Da gledamo crtić i da pogledamo kroz prozor I da vidimo svašta“.
L.R. : “Očima bolje vidimo”.
D.P. : “Ako ne vidimo dobro, moramo nositi naočale”.
Čemu služi uho/ sluh?
P.G.:“Uho imamo da možemo čuti i slušati”.
Z.J. :“Na uho čujemo prijatelje, mamu, tatu i tetu”.
Čemu služi nos/njuh?
M.K.: „Kroz nos dišemo.“
P.K. : „Nos imamo da pušemo”.
Čemu služe usta/ osjetilo okusa?
G.A. : „Na usta jedemo i dišemo.“
I.J. : “Usta imamo da možemo pričati, jesti, a u ustima imamo jezik i zube”.
Čemu služe ruke/dodir?
A.N. : “Rukama pipamo i diramo i možemo svašta dotaknuti”.
T.Š. : “Ruke imamo da se mogu igrati sa igračkama”.
Neke od provedenih aktivnosti :
- simbolička igra u centru liječnika (medicinski pribor, podjela uloga u igri - liječnik, medicinski tehničar, pacijent…);
- igre s pokretom :
- “Head and shoulders” ( Glava, ramena,koljena i stopala” – usvajanje igre na engleskom jeziku )
- Hoki- poki ( izvođenje pokreta uz glazbu)
- Dlanovi i stopala ( tjelesne vježbe prema vizualnom zadatku - sunožno skakanje, stajanje ili poskakivanje na jednoj nozi…)
- Svakodnevna tjelovježba ( slijedi verbalnu uputu odgajatelja)
- Predčitačke aktivnosti – plakati “Ljudsko tijelo”, “Slovo na slovo” - nazivi medicinskog pribora, opreme…
- Likovne aktivnosti:
-crtež ljudskog tijela ( moje lice, crtež tijela sa naglaskom na dijelove trupa, udove)
-otisak dlana ( tempera)
-ocrtavanje ljudskog tijela ( dijete kao model)
- kostur ( izrada od neoblikovanog materijala)
-modeliranje ljudskog tijela - plastelin
- Istraživačke aktivnosti : antropometrijska mjerenja ( Tko je viši? Mjerimo dužinu ruku, nogu… - uspoređivanje)
- Promatramo žile na tijelu, tražimo puls i mjerimo otkucaje srca dok sjedimo i dok trčimo…
- Enciklopedije, slikovnice – promatramo, imenujemo, uspoređujemo pojmove, pronalazimo gdje se određeni organi nalaze… - model lubanje / kostura
- Matematičke aktivnosti – Koliko prstiju imamo na rukama/ nogama? Koliko kostiju ima u ljudskom tijelu? Koji dijelovi tijela imaju svoj par? (pojam parova - oči, uši, noge, ruke…)
- Slagalica “Kostur”









