U našoj skupini sve veći interes djeca pokazuju za igre slovima i riječima, pisanje svog imena i prezimena, pjesmice i stihove u rimi, izmišljanje priča, pjesmica i zagonetki, slušanje i pričanje priča-slikovnica, pričanje priča uz pomoć scenske lutke…Sve ove aktivnosti jednim imenom nazivamo predčitalačke aktivnosti, a one su važan preduvjet za kasniji razvoj čitanja.
Čitanje je složena aktivnost koja ovisi o nizu vještina i sposobnosti koje se kod djeteta postupno razvijaju. Neke od tih vještina su: uredan govorno-jezični razvoj djeteta, zadržavanje pažnje dok sluša priču i razumijevanje radnje priče, imenovanje i opisivanje slika u slikovnici, prepričavanje poznate priče, glasovna analiza (rastavljanje riječi na glasove), glasovna sinteza (spajanje glasova u riječ), prepoznavanje početnog glasa u riječi…
Predškolska djeca najlakše uče kroz igru i zato je važno za djecu pripremiti poticajno okruženje koje će ih motivirati na učenje i usvajanje mnogih predčitalačkih vještina.
Ovo su neke aktivnosti koje provodimo u skupini: razne govorne igre, pričanje priča-slikovnica, pričanje poznate priče uz pomoć scenske lutke, izrada vlastite slikovnice, pisanje slova uz poticaj (kartice sa slovima), kocka pričalica, sličice pričalice, pisanje slova kažiprstom po brašnu, društvena igra Domino slova, Nacrtaj sve što počinje na slovo M, Dopuni započetu rečenicu, dijaloško čitanje (zajedničko čitanje odgojitelja i djeteta)…
Prijedlog literature u kojoj se mogu pronaći igre i aktivnosti kroz koje će dijete razvijati predčitalačke vještine:
Popov, D.(2010) Enciklopedija razvojnih igara za djecu od 3-7 godina
Posokhova,I.(2010) 200 logopedskih igara: zabavne igre i aktivnosti za
razvoj govora
Čudina-Obradović,M.(1995) Igrom do čitanja
Peti-Stanić,A; Velički,V.(2008) Jezične igre za velike i male