Jedna od važnih zadaća današnjeg doba trebala bi biti razvijanje svijesti o očuvanju prirode i stvaranje navika odvajanja otpada i recikliranja. Budući da djeca uče po modelu tako je i naš zadatak pružiti djeci ispravne modele odnosa prema prirodi. Razvrstavanje, sortiranje i iskorištavanje otpada u nove svrhe djeci je postalo rutina u vrtiću.
Mnogo materijala i predmeta iz svakodnevnog života kao i našeg prirodnog okruženja moguće je oblikovati u različite poticaje kao neponovljivi izvor stjecanja znanja, iskustava, vještina i sposobnosti.
Izrada različitih predmeta ili didaktičkih sredstava iz neoblikovanog materijala potiču i samu kompetenciju djeteta, osjećaj uspješnosti i samopouzdanja, razvoj kreativnog mišljenja i izražavanja, spoznaje o vrijednosti ljudskog rada, a protkano nenametljivim ekološkim osvještavanjem – reciklažom.
Recikliranjem materijala kojima djeca barataju, te od starog odbačenog ili nepotrebnog stvaraju nove, maštovite i svrsishodne predmete iz svakodnevnog života, igračke i igre, potiče se dječji razvoj. Djeca nadahnuta novim izazovima uče čineći te pritom istinski uživaju.