PEDAGOG: Zajedničke aktivnosti djece i odraslih – u zatvorenom prostoru

  Savjeti pedagoga         18.03.2020.
PEDAGOG: Zajedničke aktivnosti djece i odraslih – u zatvorenom prostoru

 

  1. ''Napravi sam'' projekti – zajedno s djetetom možete napraviti obojenu rižu, domaći plastelin, pečate od spužve, oslikavati staklenke u kojima djeca kasnije mogu držati flomastere, izraditi kućicu/dvorac/vlakić/autić od kartonskih kutija, izrađivati označivače stranica knjige...
  2. Zabavne aktivnosti s djecom – društvene igre (razvijaju mišljenje, pažnju, pamćenje i zaključivanje, poštovanje pravila, uvažavanje drugih i vladanje emocijama), igre riječima, slaganje puzzli, igre balonima ili mekanim loptama, igra autićima (na tepih se mogu zalijepiti trake koje predstavljaju cestu ili parkiralište), napravite šator od tkanine/plahti i ukrasite ga jastučićima i lampicama (dijete se tamo može zavući i listati slikovnice ili osmisliti svoju igru).
  3. Čitanje priča i slikovnica - slikovnica razvija spoznajni svijet djeteta, izaziva emocije, razvija govor i bogati rječnik, zadovoljava djetetovu potrebu za nečim novim. Putem slikovnice dijete spoznaje svijet oko sebe, pojave i odnose u ljudskoj okolini na njemu primjeren način. Slikovnica razvija sposobnost pamćenja i zapamćivanja logičkih odnosa, navikava dijete na uporabu knjige od najranije dobi, razvija potrebu za knjigom, pruža djeci mogućnost da svijet vide očima umjetnika, zato bi slikovnica prema Zalar (2008) trebala biti svakodnevni dio djetetova života, kockica poveznica, tješiteljica i hrabrica.
  4. Usvajanje novih znanja – ovisno o interesu djeteta, na internetu ili u enciklopediji potražiti nove informacije o nečemu što dijete trenutno zanima (npr. životinja, biljka, država za koje dijete nije dosad znalo). Zajedno s djetetom i ovisno o njegovoj dobi možete ispobati neke jednostavnije pokuse (http://www.maligenijalci.com/mali-znanstvenici/).
  5. Zajedničko kuhanje – osim što dijete kroz pomaganje u pripremi kolača/ručka/večere uči o namirnicama i razvija osjetila, također razvija finu motoriku i kroz konkretne radnje uči o mjernim jedinicama, omjerima, vrijednostima.
  6. Zajednički kućni poslovi – npr. pospremanje i čišćenje djetetove sobe. Tijekom pospremanja sobe zajedno s djetetom možete usput proći kroz odjeću koju više ne nosi ili igračke kojima se više ne igra, a koje kasnije možete pokloniti. Kroz pospremanje sobe dijete se uči odgovornosti, a kroz poklanjanje predmeta empatiji, davanju i dijeljenju.
  7. Zajedničko vježbanje.

 

 

Naše web stranice koriste kolačiće kako bi Vama omogućili najbolje korisničko iskustvo, za analizu prometa i korištenje društvenih mreža. Za više informacija o korištenju kolačića na ovim stranicama, kliknite ovdje.
Prihvaćam sve kolačiće