Pedagoški-neoblikovani materijali koriste se u vrtiću za razvoj kreativnosti i poticanje mašte djeteta. I kada nisu didaktički osmišljeni, vrlo su korisni u radu s djecom.
Poticaj za aktivnost izrade robota došao je od djece koja se često poistovjećuju s hrabrim, jakim i nesvakidašnjim likovima i osobama. Mašta, virtualna iskustva, glazba i ilustracije robota pokrenula su kod djece kotačiće intrinzične motivacije te želju da naprave robota i saznaju što više o robotima.
Krenula su pitanja: kako roboti mogu hodati, što oni jedu, kako govore, je l' mogu isto što i mi?
Zatim odgovori i objašnjavanja: oni su od lima i od struje, imaju antene da nas čuju jer nemaju uši, robot može svašta, al' ne može piti vodu, dati ruku i zagrliti nekoga...
Kroz aktivnost koja je djecu izrazito aktivirala i oduševila:
- poticali smo i jačali timski rad i međusobnu suradnju
- poticali razvoj fine motorike
- razvijali dječju maštu i kreativnost
- razvijali ekološku osviještenost
- poticali likovni izričaj crtanjem, slikanjem, rezanjem i lijepljenjem papira
- poticali dijete na kreativnost u igrama građenja i konstruiranja
- omogućili djetetu pravo na izbor, dogovaranje i donošenje odluka
Djeca su uspješno ostvarila aktivnost na svoju veliku radost i radost odgojitelja.