Digg   StumbleUpon   Facebook   Del.icio.us   Croportal       Ispiši   Preporuči

„Tratinčice“ istražuju svijet kukaca

Skupina Tratinčice   |   19.06.2020.

„Tratinčice“ istražuju svijet kukaca

Povratkom u vrtić i čestim boravkom u dvorištu vrtića, kod djece se javio interes za istraživanjem životinjskog svijeta, posebice kukaca.

Djeca su svakodnevno uočavala kukce i pokazivala želju za produbljivanjem znanja i istraživanjem. Kukce su isprva samo promatrali povećalima i golim okom, no dogodilo se da su kukci otpuzali ili odletjeli. Potaknuti time počeli su prikupljati kukce u posudice. Djecu smo poučile brizi za preživljavanje kukaca, te su u im redovito posudicama osiguravali hranu, kisik i dovoljno prostora za kretanje. Također smo djecu poučavali mogućim opasnostima, upućivali na oprez i pažljivost.

Proučavanjem enciklopedija o životinjskom svijetu, kroz ilustracije i fotografije uspoređivali su, klasificirali prema određenim kriterijima, prepoznavali, imenovali i opisivali kukce.

U sobi dnevnog boravka, u formiranom centru istraživanja, postavili smo terarij za kukce. U terarij smo  stavili mahovinu, lišće, kore drveća te se u tom terariju trenutno nalaze puževi i bubamare. Terarij ćemo dodatno obogatiti drugim kukcima koje prikupimo te promatrati njihov suživot. „Tratinčice“ su zaključile da se bubamare i puževi vrlo dobro slažu i žive zajedno.

Interes za kukce produbljujemo kroz različite aktivnosti. Tjelesne aktivnosti poticali smo kroz igru „Paukova mreža“ u kojoj su djeca preskakivala, provlačila se i puzala kroz mrežu od užeta te kroz igre imitiranja pokreta životinja. Zajedno smo osmislili i izradili društvenu igru „Kukci“ kroz koju potičemo  razvoj matematičkih vještina (brojanje ,zbrajanje) te navike odgode vlastitog zadovoljstva (čekanje na red u igri, prihvaćanje pobjede i poraza). Kroz različite likovne tehnike  „Tratinčice“ su interpretirale njihovo viđenje kukaca. Svakodnevno smo čitali priče vezane uz svijet kukaca i usvajali nove pjesmice i recitacije. Kroz osmišljene aktivnosti za razvoj predčitačkih aktivnosti poticali smo kod djece prepoznavanje glasova, glasovnu analizu i sintezu.

Nastojimo kod djece povezati biljni i životinjski svijet pa nam je tako dječak P.D. donio pokazati svoju biljku, muholovku( mesožderku) što je djeci bilo posebno zanimljivo.

Djeca su svakodnevno istraživala i postavljala pretpostavke i donosila samostalne zaključke. Primjeri:

D.Š –„ Ja sam vidio da pauk ima osam nogava“.

G.A  - „Ja komarca nisam mogao uhvatit, ali me upiknuo.“

L.R – „Uhvatio sam bube, ali sam probušio rupice da mogu disat.“

D.Š – proučavajući puževe sa kućicom i bez  postavlja pitanje: „A tko mu je uzeo njegovu kućicu?“

I.J – „Ovaj se puž zove golać jer je gol.“

P.Š – proučavajući enciklopediju objašnjava : „ Ovo ti se zove škampion“ (škorpion).

I.A – „Ovaj puž bez kućice je brži jer ne mora vući tešku kuću.“

N.H – „Puž ima ovu sjajnu slinu da može lakše jesti.“

T.S. – „Bubamare imaju točke da nisu iste kao druge bube.“

P.D –„Kada muha sleti na moju muholovku, ona više ne može pobjeći nego ju ona pojede i ostane samo njena koža unutra. Gle kako joj noge vire iz usta.“

 

Stručno usavršavanje odgojitelja

Dokumenti

Protokoli

Kontakt

Dječji vrtić Cvrčak
Pejačevićeva 1, Virovitica

tel: 033/801-545