'Trokutići' su tijekom travnja kroz raznovrsne i primjerene aktivnosti i igre uvježbavali i usavršavali predmatematičke vještine kao i vještine početnog čitanja i pisanja. Uz pomoć odgojiteljice, osmislili su i izradili novu igru. Najprije su čašice oslikali različitim tempera bojama te na svaki niz čašica u određenoj boji ispisali brojeve od 1 do 8. Na „piši-briši“ ploči zalijepili su 8 kvadrata u jednakih boja kao i čašice. Na pod SDB zalijepili smo traku u boji kojom smo označili liniju iza koje se mora stajati tijekom igre. Čašice su prema bojama i brojevima poslagali jedne na druge. Za igru je još bila potrebna samo gumena loptica. Cilj je igre, nazvane „Sruši i zbroji“, pogoditi što više čašica, koje se klasificiraju prema kriteriju boje, a zatim se rezultati po bojama bilježe na ploču ispod kvadrata u boji. U konačnici, svi zajedno sudjeluju u zbrajanju ukupnog broja svih srušenih čašica. Osim što se ovime kod djece potiče razvoj predmatematičkih vještina prebrojavanja i zbrajanja, razvija se i okulomotorna koordinacija, koordinacija gornjeg dijela trupa, preciznost i snaga. Igru je moguće organizirati u dvorani te na vanjskom prostoru. Opširnije su se bavili i pojmovima geometrijskih likova (oblika) i geometrijskih tijela. Odgojiteljica je pojam geometrijskog tijela, pojasnila na djeci primjeren način te geometrijsko tijelo usporedila s ljudskim tijelom. Djeca su najprije opipala dijelove na vlastitom tijelu-ruke, prste, noge, uši, vrat i sl. Zatim su prema uputi zatvorila oči i ponovno prema usmjeravanju odgojiteljice opipala dijelove svoga tijela. Na upit odgojiteljice jesu li prepoznali dijelove tijela iako ih nisu mogli vidjeli, već samo osjetiti dodirom, djeca su odgovorila potvrdno. Zatim je odgojiteljica pokazala drvena geometrijska tijela koja djeca koriste u centru građenja. Imenovala je svako pokazano tijelo i zamolila djecu da ponovno zažmire. Slučajnim odabirom podijelila je drvena geometrijska tijela djeci u ruke te su djeca pod prstima osjetiti težinu tih tijela, rubove i stranice kao i geometrijske oblike koji su sadržani u određenom tijelu. Potom je odgojiteljica na papir nacrtala geometrijske oblike trokuta, kruga, kvadrata i pravokutnika te pokazala djeci. Djeca su uglavnom točno imenovala nacrtane oblike. Zatim su ponovno zatvorila oči, a odgojiteljica je papir podijelila na 4 dijela i nasumično ih podijelila djeci koja su imala zadatak imenovati nacrtani oblik koristeći samo osjetilo dodira. Djeca su konačno zaključila da samo opipavanjem površine papira nisu mogla pretpostaviti koji geometrijski lik je nacrtan. Slažući papire s nacrtanim oblicima jedan na drugi i pokušavajući napraviti „toranj“, oblici djeci nisu bili jasno vidljivi te nisu mogli znati koji je oblik postavljen prvi, a koji nakon njega. Slažući pak, drvena tijela, djeca su jasno uočila i raspoznala koje je tijelo prvo, koje drugo i svako nakon tog. Prema riječima djece „toranj“ od tijela, „narastao je u visinu“, za razliku od onog koji je složen od komada papira. Geometriju smo prenijeli i u likovni centar u kojem su djeca sudjelovala u aktivnosti „Simetrija u geometriji“ u kojoj je likovni zadatak bio tempera bojom naslikati predmete kojih se mogu sjetiti, a koji svojim oblikom podsjećaju na neki geometrijski oblik. Prethodno su prazan papir okomito savinuli na pola, zatim na desnoj strani papira slikali, a kada je rad bio gotov zaklopili ga lijevom stranom. Pravo iznenađenje uslijedilo je u trenutcima kada su otvarali preklopljeni papir. Naslikani uradak simetrično se preslikao na drugu stranu papira. Tijekom pripreme za slikanje, ponovili smo i prostornu orijentaciju lijevo-desno. Organizirali smo i natjecanje po grupama, u kojoj su kapetani grupa, a uz korištenje poveza za oči, izabrali jedan od četiri geometrijska oblika. Jedan dan zadatak svakoj grupi bio je unutar SDB pronaći i na stol donijeti što više različitih predmeta koji su zadanog oblika. Drugi dan na papir su trebali nacrtati različite predmete kojih su se mogli dosjetiti, a da su pritom zadanog oblika koji je kapetan grupe odabrao. Osim toga, svaki nacrtani predmet trebali su opisati i pojasniti pred prijateljima iz skupine. Prema riječima jedne djevojčice iz skupine, poučna im je bila i nova didaktička igra „Pogodi po opipu-abeceda“ koju su igrali uz obvezno korištenje poveza za oči. Cilj igre je bio je pokušati pogoditi slovo abecede zalijepljeno na kartonskoj podlozi obloženoj trakom te imenovati nekoliko pojmova na pogođeno slovo. Slova su izrađena iz brusnog papira, a zajedno s glatkom kartonskom pločicom čine glatko-hrapavu teksturu, čime se kod djece željelo osvijestiti i potaknuti mogućnost „čitanja“ korištenjem taktilnog osjetila. Zavirite u fotogaleriju i pogledajte čime su se još 'Trokutići' bavili tijekom travnja.
'Trokutići' i njihovi roditelji, kao i preostale dvije skupine programa Predškole, aktivno su se uključili u vrijednu humanitarnu akciju prikupljanja svih vrsta plastičnih čepova za pomoć pri financiranju nabave skupih lijekova za Udrugu oboljelih od leukemije i limfoma Hrvatska. Svojim doprinosom djeca su svima pokazala primjer kako je i pomoć, čak i ona najmanja, vrlo važna i korisna jer tako pokazujemo suosjećanje, brigu i empatiju te veliko srce, a dječje je nesumnjivo – upravo takvo. Zahvaljujem ovom prilikom svim 'Trokutićima' i njihovim bližnjima na sudjelovanju u akciji!