Vještine i sposobnosti potrebne za školu, ali i za život

  Skupina Mašnice         31.01.2023.
Vještine i sposobnosti potrebne za školu, ali i za život

Polazak djeteta u školu predstavlja veliku promjenu u životu djeteta. Dijete ulazi u svijet koji se u mnogočemu razlikuje od života u obitelji i u vrtiću. Kako će se dijete snaći u novoj situaciji, ovisi o spremnosti djeteta ali i o cjelovitom razvoju djeteta. Jedna od zabluda je da priprema za školu počinje godinu pred školu, tzv. predškola. Priprema djeteta za školu počinje od njegova rođenja i strogom zajedničkom brigom i radom djetetove obitelji i vrtića zajedno se stvaraju uvjeti za razvoj uspješnog školarca.

U vrtiću se kod djece od najranije dobi potiče razvoj kroz 4 područja razvoja: tjelesni (psihomotorni), spoznajni (kognitivni), socio-emocionalni i govorno-jezični razvoj. Preduvjet za stvaranje sva ta 4 područja je poticanje samostalnosti kod djece kroz aktivnosti samostalnog hranjenja, oblačenja i obuvanja, obavljanjem higijene u toaletu, brigom o sebi i zajedničkom prostoru.

Spremnost za školu je zapravo kombinacija različitih sposobnosti, znanja, vještina, navika i motivacije koja kasnije djetetu omogućuje uspješno svladavanje propisanog nastavnog plana i programa.

Priprema za školu obuhvaća:

- razvoj samostalnosti

- razvoj koncentracije i pažnje

- sposobnost opažanja i proučavanja (uočavanje prometnih znakova i njihovo značenje, uočavanje promjena u prirodi i sl.)

- jačanje pozitivne slike o sebi

- samosvijesti i samopouzdanja

- stvaranje radnih navika

- vježbe i aktivnosti za predčitačke vještine

- aktivnosti za razvoj psihomotornih vještina: igre loptom, penjanje, spretno trčanje, samostalno zakopčavanje odjeće i obuće, i sl.

- vježbe grafomotorike: pravilno držanje olovke, primjeren pritisak olovke, povlačenje linija od crte do crte, pravilno držanje škarica i rezanje škaricama…

- poticanje predmatematičkih vještina: poznavanje pojma skupa, poznavanje geometrijskih oblika…

- logičko razmišljanje i zaključivanje

- razvoj emocionalne i socijalne kompetencije: regulacija emocija, prihvaćanje neuspjeha, dogovor među djecom, konstruktivno rješavanje sukoba i dr.

Literatura: Mašković, T., Drožđan D., Sokač, M., Josić, M. (2018). Od jaslica do škole- vodič za lakši proces prilagodbe na jaslice, vrtić i školu. Zagreb: Printera grupa

Naše web stranice koriste kolačiće kako bi Vama omogućili najbolje korisničko iskustvo, za analizu prometa i korištenje društvenih mreža. Za više informacija o korištenju kolačića na ovim stranicama, kliknite ovdje.
Prihvaćam sve kolačiće