Polazak djeteta u školu predstavlja veliku promjenu u životu djeteta. Dijete ulazi u svijet koji se u mnogočemu razlikuje od života u obitelji i u vrtiću. Kako će se dijete snaći u novoj situaciji, ovisi o spremnosti djeteta ali i o cjelovitom razvoju djeteta. Jedna od zabluda je da priprema za školu počinje godinu pred školu, tzv. predškola. Priprema djeteta za školu počinje od njegova rođenja i strogom zajedničkom brigom i radom djetetove obitelji i vrtića zajedno se stvaraju uvjeti za razvoj uspješnog školarca.
U vrtiću se kod djece od najranije dobi potiče razvoj kroz 4 područja razvoja: tjelesni (psihomotorni), spoznajni (kognitivni), socio-emocionalni i govorno-jezični razvoj. Preduvjet za stvaranje sva ta 4 područja je poticanje samostalnosti kod djece kroz aktivnosti samostalnog hranjenja, oblačenja i obuvanja, obavljanjem higijene u toaletu, brigom o sebi i zajedničkom prostoru.
Spremnost za školu je zapravo kombinacija različitih sposobnosti, znanja, vještina, navika i motivacije koja kasnije djetetu omogućuje uspješno svladavanje propisanog nastavnog plana i programa.
Priprema za školu obuhvaća:
- razvoj samostalnosti
- razvoj koncentracije i pažnje
- sposobnost opažanja i proučavanja (uočavanje prometnih znakova i njihovo značenje, uočavanje promjena u prirodi i sl.)
- jačanje pozitivne slike o sebi
- samosvijesti i samopouzdanja
- stvaranje radnih navika
- vježbe i aktivnosti za predčitačke vještine
- aktivnosti za razvoj psihomotornih vještina: igre loptom, penjanje, spretno trčanje, samostalno zakopčavanje odjeće i obuće, i sl.
- vježbe grafomotorike: pravilno držanje olovke, primjeren pritisak olovke, povlačenje linija od crte do crte, pravilno držanje škarica i rezanje škaricama…
- poticanje predmatematičkih vještina: poznavanje pojma skupa, poznavanje geometrijskih oblika…
- logičko razmišljanje i zaključivanje
- razvoj emocionalne i socijalne kompetencije: regulacija emocija, prihvaćanje neuspjeha, dogovor među djecom, konstruktivno rješavanje sukoba i dr.
Literatura: Mašković, T., Drožđan D., Sokač, M., Josić, M. (2018). Od jaslica do škole- vodič za lakši proces prilagodbe na jaslice, vrtić i školu. Zagreb: Printera grupa