Dijete uči istražujući bez obzira na dob jer u njegovom okruženju uvijek postoji nešto nepoznato. Djeca imaju veliku potrebu za istraživanjem, motivirani su intrinzično i ekstrinzično. Intrinzična motivacija je unutarnja i djeca kao i odrasli teže ostvarenju potencijala, također je njihova motivacija veća ako ih netko promatra, ako dobivaju priznanje i pozitivnu potporu.
U samom centru istraživanja nude se materijali koji djeci omogućuju istraživanje različitih pojava, svojstava materijala, zakonitosti i sl., poput: magnetskih svojstava, mirisa, zvukova, tekstura, propusnosti, težine, rasta i razvoja živoga svijeta, fizikalnih zakonitosti…
Za djetetovo istraživanje pogodni su unutrašnji i vanjski prostori. Djeca tako mogu: proučavati ciklus razvoja od sjemenke do ploda; magnetizam; kosinu; povećalom uočavati razlike u različitim korama drveta; propusnost vode kroz različite materijale; miješanje boja; izvoditi pokuse …
Poticaj za takve aktivnosti u skupni 'Aviončići' bio je jedan magnet, te situacija kada je dijete pronašlo sjemenku u naranči te je odlučilo posaditi je i promatrati što će se događati. U istraživačkim aktivnostima djeca (starija) i odgojiteljice bilježe ono što je uočeno te kako je tekao proces rada: plakat, izjave, sudio snimke, video materijal, fotografije, konstrukcije i uraci djece, pretpostavke.