Tijekom mjeseca listopada u „Mašnice“ se došuljala jesen - godišnje doba bogato raznim bojama, plodovima pa tako i poticajima za igru i istraživanje djece rane i predškolske dobi – tako su se i „Mašnice“ kroz protekli mjesec bavile raznim aktivnostima.
Djeca su kroz prozor sobe dnevnoga boravka, u šetnjama okolicom Vrtića i boravkom na obližnjim livadama počela primjećivati mnogobrojne promjene koje se događaju u prirodi: promjena boje lišća na drveću i biljkama, opadanje lišća, hladnije vrijeme i kiša i sl.. U našem Gradskom parku tijekom jedne šetnje djeca su primijetila da s drveta hrasta padaju plodovi - žirevi, pa su ih odlučili skupiti i ponijeti u Vrtić. Na povratku iz parka, u blizini Vrtića, su primijetili kestenje pa su i njih pokupili s tla. Jesenski plodovi - žirevi i kestenje - korišteni su za simboličku igru kuhanja, te za matematičke igre.
Jesen je bila poticaj i za razne likovne aktivnosti. Djeca su obojila svoj dlan i podlakticu smeđom temperom, te su ruku otisnuli na kartonski papir što je predstavljalo stablo, a vatiranim štapićima, prstićima ili kistom su doradili otisnuto stablo raznim bojama što je predstavljalo lišće u jesen.
U mjesecu listopadu smo obilježili i Dan jabuka, koji se obilježava 20. listopada. Djeca su promatrala jabuke (boje na jabukama, oblik, strukturu kore: glatko-hrapavo), isprobavala su okuse (slatko- kiselo). S djecom smo razgovarale i o tome što se sve od jabuka može napraviti, a neki od dječjih odgovora su bili sljedeći:
„Od jabuka moja baka pravi pite“
„Ja volim piti sok od jabuka“
„Moja mama u pekari kupi štrudle s jabukama“
„Ja sam od jabuka jeo bombone“
„Jabuke se mogu naribati i jesti sa šećerom“
Isto tako, djeci smo uz pomoć nacrtanih aplikacija ispričale priču „Čija je jabuka“, a kasnije su djeca sama jedni drugima pričala i prepričavala istu priču. Djecu smo upoznale i s pjesmicom „Jabučice crvena“ uz pokret. Djeca su na temelju promatračke aktivnosti jabuka, kolaž tehnikom doradili model jabuke izrezan od kartona.
Odgojiteljice su donijele i u suradnji s roditeljima prikupile razne ukrasne tikvice. Djeca su ih promatrala i komentirala boju tikvica, njihov oblik i strukturu (neke su tikvice bile glatke, a neke su po sebi imale izbočine). Djeca su komentirala i kako ih neke tikvice podsjećaju na „male lubenice“, „naranče“ i „mandarine“.
U sobi dnevnoga boravka djeci smo ponudile i aktivnost runjenja kukuruza što je odlična vježba za razvoj fine motorike ruku, a kasnije je to zrnje kukuruza poslužilo kao hrana pticama na obližnjoj livadi.
Sredinom i krajem mjeseca listopada smo aktivnostima s tijestom obilježavali Dane kruha. Kroz razgovor djeca su naučila da tijesto nastaje miješanjem brašna i vode pa su se tako neposrednim kontaktom upoznala i sa strukturama nekih vrsta brašna (pšeničnim glatkim, pšeničnim oštrim, kukuruznim). Djeca su promatrala što se događa s tijestom u kojemu se nalazi kvasac u blizini izvora topline (radijator), a što s tijestom koje je u prostoriji gdje nema radijatora; od dizanog i slanog tijesta su izrađivali razne „pekarske proizvode“; modelirali su domaćim plastelinom u boji koji je napravljen od pšeničnog brašna. Na fotografijama koje slijede možete vidjeti kako su u „Mašnicama“ izgledale razne jesenske aktivnosti.
Pozdrav od „Mašnica“ i odgojiteljica Ivane i Ane!